FIZ MCI Management zainwestował w niemiecki e-sklep

Wśród inwestorów windeln.de, prócz MCI, znalazł się także fundusz 360 Capital Partners

Opublikowano: 2013-03-06

Wiodąca grupa private equity w Europie Środkowo-Wschodniej, poprzez MCI.Techventures FIZ, podpisała umowę inwestycją z windeln.de, niemiecką spółką prowadzącą sklep internetowy oferujący produkty codziennego użytku dla niemowląt.

MCI Management konsekwentnie realizuje strategię rozwoju portfela inwestycyjnego w segmencie e-commerce w krajach Emerging Europe. Dostrzegając ogromny potencjał niemieckiego rynku sprzedaży za pośrednictwem internetu, subfundusz MCI.TechVentures wziął udział w kolejnej rundzie finansowania dla windeln.de, największego w Niemczech niezależnego sklepu internetowego sprzedającego produkty codziennego użytku dla niemowląt. W gronie inwestorów zapewniających 15 mln euro kapitału znalazł się, obok MCI i obecnych współwłaścicieli DN Capital i Acton, także fundusz 360 Capital Partners. Pozyskane środki firma zamierza przeznaczyć na ekspansję międzynarodową i rozwój portfolio produktowego.

–Inwestycja w Windeln.de jest zgodna z strategią inwestycyjną MCI, a spółka i faza inwestycyjna spełnia te wszystkie kryteria , jakie chcemy aby spełniały nasze inwestycje – powiedział Tomasz Czechowicz, Partner Zarządzający w MCI Management S.A. – Liczymy, iż dzięki obecnej rundzie inwestycyjnej Windeln.de stanie się europejskim liderem w swojej kategorii i z sukcesem rozwinie się w Polsce i Czechach – dodaje.

Wertykalna sprzedaż internetowa (sprzedaż wąskiego asortymentu dla wyspecjalizowanej grupy odbiorców) odnosi duże sukcesy na rynku handlu elektronicznego. Wielu z europejskich liderów internetowej sprzedaży wywodzi się z rynku niemieckiego, który obfituje w pomysłowe i profesjonalnie zarządzane firmy e-commerce.

Dowodem na skuteczność rynku niemieckiego w budowaniu europejskich liderów sprzedaży internetowej są sukcesy takich niemieckich firm jak Zalando (numer 1 w internetowej sprzedaży butów i produktów fashion w Europie), CityDeal (wiodący portal oferujący zakupy grupowe), Trivago (największa na świecie porównywarka hoteli), czy cyberport.de (czołowy europejski sklep internetowy z elektroniką).

Założony w 2010 r. windeln.de doskonale wykorzystuje duże wzrosty towarzyszące europejskiemu rynkowi e-commerce. Rok 2012 był drugim pełnym rokiem obrachunkowym, w którym spółka prezentowała imponującą dynamikę wzrostu wynoszącą 300%. Z miesięcznymi przychodami na poziomie 4 mln euro windeln.de wyrasta na pozycję lidera kategorii w sprzedaży online skierowanej do rodziców w krajach niemieckojęzycznych. Jego aktualne portfolio produktowe zawiera ponad 20 tys. pozycji dedykowanych niemowlętom i matkom. Windeln.de cieszy się dużą lojalnością klientów – blisko 70% zamówień to powtarzalne zakupy dokonywane przez dotychczasowych klientów, co jest wynikiem wskazującym na wysoką satysfakcje z zakupów dokonywanych przez matki.

– Cieszymy się z otrzymania nowego wsparcia finansowego, które pozwoli spółce rozwijać się na nowych rynkach europejskich, tym bardziej, że udzieliło go czterech czołowych europejskich inwestorów – powiedział Konstantin Urban, współzałożyciel i Dyrektor Zarządzający windeln.de.

Alexander Brand, również współzałożyciel i Dyrektor Zarządzający, dodaje: – Nowy kapitał pozwoli nam rozwinąć naszą ofertę produktową i zapewnić jeszcze lepszą obsługę klienta.

Windeln.de zamierza przeznaczyć nowy kapitał m.in. na umocnienie pozycji na rynku niemieckim i rozpoczęcie ekspansji w kolejnych krajach. Jeszcze w tym roku uruchomi działalność w Szwajcarii, Polsce i Czechach. Wzbogacenie portfolio o kolejne kategorie produktów i otwarcie nowych dynamicznie rosnących rynków sprzedaży to czynniki, które mają zagwarantować dalszy wzrost wartości firmy.